Ceny za pozycjonowanie

Ceny za pozycjonowanie mogą kształtować się na różnym poziomie. Wszystko zależy, od zakresu usług, jaki został zlecony danej firmie pozycjonującej. Im więcej zadań, tym wyższej kwoty rachunku należy się spodziewać.

Ceny wahają się od kilkunastu do nawet kilkuset złotych za jedną czynność. Najdroższe jest pozycjonowanie szerokie oraz audyt SEO. Budowa strony zapleczowej, to koszt rzędu 150 – 250 złotych netto. Stworzenie strony firmowej, z dostępem do jej samodzielnej edycji, waha się w granicach 1000-2500 złotych. Budowa sklepu internetowego, w wersji podstawowej, to koszt rzędu  około 2000 złotych. W przypadku bardzo skomplikowanej konstrukcji, z przypięciem obsługi magazynowej czy Allegro, cena może być nawet trzykrotnie wyższa.

Rozliczanie usług pozycjonerskich może być przeprowadzane w różny sposób. Najprostszym i najbardziej zrozumiałym dla klienta jest odpłatność za osiągnięcie przez stronę wysokiej pozycji w wyszukiwarkach. Popularną formą jest również opłata abonamentowa. Możliwe jest także opłacenie z góry określonego przedziału czasowego, w ciągu którego firma pozycjonująca będzie sprawowała piecze nad tym, by strona była dobrze postrzegana przez silniki wyszukiwarek.

 

CENA ZA POZYCJONOWANIE – EFEKTY PRACY WIDOCZNE W WYSZUKIWARKACH

 

Ryczałt, inaczej stała opłata za pozycjonowanie może występować w:

  • wersji niskiego, stałego abonamentu,
  • w wersji abonamentu z premią za efekt.

To bardzo uczciwe rozwiązanie dla obu stron umowy. Klient co miesiąc przeznacza  środki finansowe na działania firmy pozycjonującej, zaś dedykowany stronie pracownik  wykonuje, w ramach tej kwoty, ustalone zadania. Minusem mogą być zbyt daleko idące oczekiwania klientów, szczególnie przy niskim ryczałcie. Można także wybrać rozliczenie za ruch na stronie. Do korzyści, w tym przypadku, należy swobodny dobór słów kluczowych. Minusem tego rozwiązania może być, na przykład, kupowanie sztucznego ruchu na stronie przez firmę pozycjonującą.

Ceny za pozycjonowanie – wartość usługi przekłada się na widzialność strony

 

Najrzadszym modelem rozliczania za pozycjonowanie jest procent od zysków ze sprzedaży. Przydatne rozwiązanie dla branży e-commerce. Pozycjoner otrzymuje procent od kwot, jakie uzyskuje zleceniodawca, w rezultacie zakupów, na stronie sklepu, dzięki korzystaniu z wyszukiwarki. Korzyścią tego typu rozwiązania jest fakt, iż specjalista SEO angażuje się także w optymalizację konwersji lub proces sprzedażowy. Wadą jest kwestia wyników sprzedaży, która może być przecież niezależna od działań firmy pozycjonującej.

Na rynku istnieje wiele modeli rozliczeń za pozycjonowanie, dopasowanych do indywidualnych preferencji danego klienta. Same koszty tego typu działań, niestety, nie należą do tanich, ale należy pamiętać, że mogą się przekładać na ogromne zyski właściciela strony.