Jak stworzyć sklep internetowy
Rozwijający się dynamicznie handel w Internecie sprawia, że wiele osób zastanawia się, jak stworzyć sklep internetowy. Proces ten nie jest skomplikowany i mając dostęp do profesjonalnej platformy można zrobić to w zaledwie kilkanaście minut.
Sprawne funkcjonowanie e-sklepu wymaga rejestracji na platformie. Może być ona dowolnie wybrana przez klienta. Proces zakładania sklepu odbywa się przy pomocy konfiguratora, w którym tworzymy adres strony www oraz wpisujemy dane administratora sklepu. Po wykonaniu pierwszego logowania otrzymujemy dostęp do panelu graficznego sklepu i można już modyfikować wszystkie elementy grafiki. Warto dobrać motywy strony, czcionkę itp. Kolejnym krokiem jest tworzenie kategorii i podkategorii na sklepie. To one pozwolą nam trafić do produktów wraz z ich opisami oraz zdjęciami.
Jak stworzyć sklep internetowy – kilka podstawowych zasad
Podczas procesu tworzenia należy oczywiście pamiętać o zamieszczeniu regulaminu sklepu oraz polityki prywatności. Wzory można znaleźć na stronach internetowych konkurencyjnych sklepów. Wśród polskich platform wyróżniają się m.in.:
- Shoplo,
- Shoper,
- Clickshop,
- Shoppy,
- RedCar,
- IAI-Shop,
- Ebexo, Sote,
- Sky-shop,
- iStore, Selly,
- e-sklepy.pl
- pasejo.pl.
Obecnie obowiązuje wymóg zgłoszenia bazy klientów do GIODO (Generalnego Inspektoratu Ochrony Danych Osobowych).
Sky- shop i shoper – same zalety
Popularnymi platformami do tworzenia sklepów internetowych są Sky – Shop i Shoper. Wyróżnia je intuicyjna obsługa, możliwość wyboru wielu szablonów, obecność wbudowanego bloga. Oferują profesjonalne oprogramowania e – sklepów, które umożliwiają migrację sklepu internetowego z innych platform, w zaledwie kilka dni. Gwarantują także stabilność sklepu w wyszukiwarkach, dzięki możliwości wykonania redirectami 301 przekierowania linków. Dodatkowymi zaletami są skórki, dedykowane dla danej branży, automatyczne pojawianie się na stronie nowości oraz ukrywanie produktów, których zabrakło w magazynie. Sky – Shop oraz Shoper posiadają wiele wbudowanych integracji, m.in. z bramką SMS, porównywarkami cen, z systemami płatności, czy kurierami.
Stworzenie sklepu internetowego, to obecnie działanie, które nie wymaga dużej wiedzy z zakresu informatyki. Większość oprogramowań jest łatwa i prosta w obsłudze, a intuicyjne wykonywanie działań nie nastręcza żadnych trudności dla administratora sklepu.
Wcale nie jest trudno to zrobić i poszukać wystarczy trochę informacji na ten temat i uda się.