Jak wybrać firmę pozycjonującą?

Właściciele stron internetowych stają przed poważnym wyzwaniem, w momencie, gdy pojawia się temat jak wybrać firmę pozycjonującą? Taka firma powinna być rzetelna i posiadać transparentne zasady współpracy z klientem.

Na rynku usług pozycjonerskich zrobiło się ostatnio tłoczno. Trudno jest podjąć decyzję co do wyboru, nie mając żadnych sugestii na temat tego, na co należy zwracać uwagę w takiej sytuacji. Firmy pozycjonujące potrafią zadziwić swoimi możliwościami, oceniając na przykład stronę, jeszcze przed jej poznaniem. Rzetelna firma rozpoczyna swoje działania od wykonania niezbędnej pracy, jaką jest audyt strony. Jego wyniki powinny być, tak jak wszystkie efekty pracy na stronie, dostępne, w zrozumiałej formie, dla zleceniodawcy.

JAK WYBRAĆ FIRMĘ POZYCJONUJĄCĄ? – DZIAŁANIA, ŚWIADCZĄCE O JAKOŚCI FIRMY

 

Na podstawie rezultatów audytu, firma pozycjonująca powinna przedstawić właścicielowi strony, plan działania, ze szczegółową jego wyceną. Każda z czynności, zaplanowanych do wykonania, musi zostać czytelnie uzasadniona, podobnie jak zasadność jej wprowadzenia dla dobra strony. W kwestii rozliczeń warto zdecydować się na firmę, która oferuje abonament miesięczny. Warto jasno ustalić czas, po którym nastąpi weryfikacja efektów pracy firmy pozycjonującej. W konstrukcji umowy można wpisać klauzulę, która stanowi, iż brak rezultatów pozwala na zerwanie umowy, bez konsekwencji finansowych po stronie zlecającego.

 

Jak wybrać firmę pozycjonującą? – kilka prostych zasad

 

Profesjonalnie działająca firma pozycjonująca nie ogranicza właścicielowi dostępu do edycji strony i  udziela informacji na temat wykonanych zadań i ich efektywności. Warto zawsze sprawdzić renomę  firmy. Oczywiście istotna jest również kwestia ceny za proponowane usługi pozycjonerskie.

Wybierając firmę pozycjonującą strony należy pamiętać o 4 ważnych zasadach:

  • wysoka cena nie musi oznaczać wysokiej jakości usług;
  • dobra firma ma swoje portfolio;
  • usługa za darmo nie istnieje – prędzej czy później trzeba za nią zapłacić;
  • renoma, to coś innego niż reklamowanie swoich usług.

 

Wybór odpowiedniej firmy pozycjonującej nie jest prostą czynnością. Warto w tej kwestii zaufać  specjalistom z branży, co z pewnością da gwarancję realnych korzyści dla właściciela strony internetowej.