Jak zdobyć klienta?
Każda firma, bez względu na profil działalności, potrzebuje nowych klientów. Są oni bowiem motorem napędzającym całe przedsiębiorstwo. Jest wiele źródeł, które umożliwiają zdobycie klienta. My omówimy dziś kilka z nich.
Jakość produktów i usług
Zadowolony klient to podstawa. Jest on wizytówką każdej firmy, zwłaszcza w początkowej fazie jej rozwoju. Warto zatem położyć nacisk ma możliwie najwyższą jakość oferowanych usług, które powinny być utrzymywane na podobnym lub nawet wzrastającym poziomie. Zadowolony klient to darmowa reklama. Istnieje duże prawdopodobieństwo, że podzieli się on pozytywną opinią o usługach, z jakich skorzystał.
Jakość obsługi
Utrzymywanie jakości obsługi konsumentów na możliwie wysokim poziomie, a także ustawiczne podnoszenie kwalifikacji w tym zakresie, są kluczem do sukcesu. Liczy się tu praca nad:
- własną osobowością – aktywne słuchanie, zadbany i schludny wygląd, fachowość, określony sposób postępowania, elastyczność, indywidualne podejście, pozytywne nastawienie, elokwencja, dobra wymowa oraz niezawodność;
- technikami prezentacji produktów;
- autoprezentacją – bycie sobą na każdym etapie rozmowy;
- sprawnością odkrywania potrzeb klientów;
- kompetentnością związaną z zakresem komunikacji interpersonalnej – uważne słuchanie, zadawanie pytań, używanie słów kluczowych, motywowanie klienta.
Różnicowanie oferty
Dbałość o zróżnicowanie oferty jest równie ważna, jak piecza sprawowana nad poziomem jakości produktów i świadczonych usług. Twórcze, a zarazem kreatywne podejście do tworzonych ofert i sposobu sprzedaży, pozwoli zainteresować klienta. Wiele firm prowadzi programy lojalnościowe, wprowadza nowe promocje, a także organizuje różnego rodzaju wydarzenia. Wszystko po to, by wyróżnić swoje przedsiębiorstwo na tle innych oraz zaabsorbować usługobiorcę do skorzystania z konkretnych usług. Przykładem firmy, która w rewelacyjny sposób pozyskuje wielu klientów jest Oh-kino. Kino we Wrocławiu posiada szereg atrakcyjnych ofert, które są jednym z czynników wpływających na rozpoznawalność marki i bliższy kontakt z klientem. Pozwala im to odróżnić się od konkurencji i stworzyć unikalną ofertę sprzedaży. Indywidualny plan ofert, prowadzony przez firmę, jest jej wyróżnikiem i bardzo istotnie wpływa na ilość faktycznych klientów.
Co zrobić by być profesjonalistą?
Można śmiało powiedzieć, że odpowiednie podejście do klienta pozwoli osiągnąć firmie pomyślność i wygraną. Istnieje wiele zasad profesjonalnej obsługi odbiorców. Do podstawowych zaliczyć można:
- dyspozycyjność;
- uśmiech;
- życzliwość;
- spokój;
- szacunek;
- elegancja;
- rzeczowość – nie należy oceniać klienta, jego wyglądu i postępowania.
To klient płaci za usługi i wszelkie produkty. To klient ma prawo wymagać. To klient jest najważniejszy.