Korzyści płynące z content marketingu

Content marketing, czyli marketing treści, jest naprawdę istotny. Nie tylko dla globalnych firm, ale i dla marek lokalnych. Jego głównym zadaniem jest tworzenie wartościowych i przyjemnych w odbiorze treści. Ważne w tym temacie jest też przyjęcie właściwej strategii działania. Content marketing nie może być, w żadnym wypadku, działaniem przypadkowym. Nie przyniesie wówczas żadnych korzyści.

Czym jest content marketing? Na czym polega? Jakie korzyści z niego płyną? I co jeszcze warto o tym wiedzieć? Na wszystkie te i bardzo podobne pytania odpowiadamy poniżej. Serdecznie zapraszamy do zapoznania się z naszym artykułem.

Czym jest content marketing i co warto o nim wiedzieć? Ogólna charakterystyka

Content marketing to inaczej marketing treści. Buduje on wizerunek i niewątpliwie rozpoznawalność marki. To tworzenie treści, które z definicji powinny być unikane, wartościowe i przyjemne w odbiorze. Głównym ich celem jest utrzymanie zainteresowania grupy docelowej, a także pozyskanie nowych odbiorców. Wszystkie treści, które są tworzone w jego ramach, nie mówią o marce w sposób bezpośredni. Czasem nawet zupełnie ją pomijają.

Marketing treści wpływa na budowanie pozytywnego wizerunku marki, a ten z kolei oddziałuje na wzrost sprzedaży różnego rodzaju produktów czy usług. Warto wiedzieć, że treści te wcale nie muszą być publikowane jedynie w formie artykułów. Do content marketingu zalicza się również e-booki, newslettery, zdjęcia czy podcasty. To właśnie przez różnorodność treści, marketing treści można dostosować do potrzeb danej grupy odbiorców.

Słowo SEO ułożone z literek na drewnianych kostkach
Źródło: Pexels

Jakie korzyści wynikają z content marketingu?

Dzielisz się wiedzą, budując wizerunek eksperta

To niewątpliwie jedna z największych korzyści, jakie płynął z marketingu treści. Pisząc artykuły, prowadząc bloga, nagrywając webinary czy publikując w mediach społecznościowych budujesz wizerunek specjalisty. Pokazujesz przez te działania, że bardzo dobrze znasz się na tym, co robisz.

Dzielisz się swoją wiedzą merytoryczną na takie tematy, którymi interesują się twoi odbiorcy. Nie tylko przekazujesz tym wartościowe treści, ale również ich zaciekawiasz i jeszcze bardziej do siebie przyciągasz. W ten sposób tworzysz bardziej jakościową i przede wszystkim lojalną bazę klientów marki.

Odpowiadasz na potrzeby klientów albo wywołujesz je

Aby dobrze poznać swojego klienta musisz określić grupę docelową i zbudować personę. Warto wziąć wówczas pod uwagę wszelkie dane, jak zainteresowania, preferencje zakupowe, wiek, czy dane demograficzne. Im więcej wartościowych danych zgromadzisz, tym bardziej spersonalizowane treści będziesz w stanie stworzyć.

Warto bowiem mieć na uwadze, że marketing treści przyciąga uwagę jasno sprecyzowanej grupy odbiorców. Dlatego właśnie warto poznać ich potrzeby i problemy, z jakimi się borykają. Można odwołać się do nich w swoich artykułach.

Trzeba też pamiętać, że swoimi tekstami, można u konsumenta wywołać również potrzeby na konkretny produkt albo usługę. To już zdecydowanie trudniejsze zadanie, ale równie potrzebne.

Zwiększasz zaufanie do swojej marki i sprawiasz, że twoi klienci stają się lojalni

Dzięki content marketingowi niewątpliwie masz szansę zaistnieć w świadomości klienta. Poprzez publikowanie wartościowych i merytorycznych treści wzbudzasz jego zaufanie. Klienci chętnie korzystają z twoich produktów. Gdy twój content jest spójny i ciekawy, to budujesz trwałą więź z klientem. A to jest bardzo istotne.

Gdy twoje treści są unikalne i atrakcyjne, to wybijasz się na tle konkurencji i przekonujesz klienta właśnie do siebie. Zapisujesz się dzięki temu w jego umyśle i pamięci. Pamiętaj, że to wszystko wpływa na wzrost sprzedaży.

Docierasz do dużej ilości osób

Aby to zrobić, stwórz na przykład ciekawego i wartościowego e-booka, prowadź bloga albo stronę internetową. Spraw, aby ludzie się o tobie dowiedzieli. O tobie i o twojej marce. Marketing treści sprawia, że ludzie chętnie dzielą się wiedzą, jaką u ciebie znaleźli. To też sprawia, że docierasz do szerszej grupy klientów. Wzmacniasz swoją pozycję profesjonalisty i eksperta.

Stosunkowo niedużym kosztem zwiększasz sprzedaż

Marketing treści niewątpliwie przekłada się również na współczynnik konwersji. Stosunkowo niedużym kosztem możesz przecież sprawić, że twoje przedsiębiorstwo czy marka zostanie przez odbiorców zapamiętana. Odbiorca stanie się wówczas twoim klientem, bo kupi produkt albo usługę.

Marketing treści jest zdecydowanie tańszy od innego rodzaju marketingu. Umożliwia optymalizację wszystkich kosztów, jakie będziesz musiał bądź musiała ponieść. Chociażby z tego względu warto się na niego zdecydować.

Otwarty laptop, telefon, notatnik i długopisy leżące na drewnianym biurku
Źródło: Pexels

Uzupełniasz inne działania marketingowe

Ostatnią korzyścią, jaką tu wymienimy, jest uzupełnianie wszystkich innych działań marketingowych. Stosując bowiem kilka różnych form marketingu, masz szansę uzyskania znacznie lepszych efektów sprzedażowych. Prowadząc na przykład stronę internetową budujesz listę mailingową. Gdy zatrudnisz do prowadzenia bloga jakiegoś influencera, zdecydowanie możesz zwiększyć swoje zasięgi i poprawić statystyki.