Reklama na Facebooku – jak zacząć? 5 praktycznych wskazówek!

Facebook to na dzień dzisiejszy jeden z popularniejszych serwisów społecznościowych. To właśnie dlatego tak wiele osób decyduje się zainwestować swoje pieniądze na reklamę w tamtym miejscu- potencjalna grupa docelowa jest naprawdę duża. W jaki sposób zacząć reklamę na Facebooku? Na co zwrócić uwagę w sposób szczególny? Serdecznie zapraszamy do przeczytania poniższego artykułu, w którym poznasz 5 praktycznych wskazówek, które w dużym stopniu ułatwią rozpoczęcie przygody z reklamami na wcześniej wspomnianej stronie internetowej.

1. Wybierz odpowiedni cel marketingowy

Jedną z kluczowych kwestii jest optymalny wybór celu marketingowego. Na Facebooku dostępne są następujące pozycje: rozpoznawalność marki, ruch, instalacja aplikacji, pozyskiwanie kontaktów, konwersje, ruch w firmie, zasięg, aktywność, wyświetlenia filmu, wiadomości, sprzedaż z katalogu. Aby móc podjąć najbardziej rozsądną decyzję, należy zdawać sobie sprawę z tego, jakich efektów możemy spodziewać się po najpopularniejszych pozycjach. Przykładowo w przypadku zasięgu algorytm ukaże reklamę możliwie największej grupie osób. Nieco inaczej wygląda to w celu o nazwie „ruch”, bowiem reklamy pokazywane są osobom, które uwielbiają przechodzić na inne strony internetowe.

2. Wykorzystuj możliwości Menadżera Reklam

O ile dla niektórych osób może to być kwestia oczywista, to jednak nie wszyscy muszą zdawać sobie sprawę z tego, czym charakteryzuje się tego typu rozwiązanie. Warto zdawać sobie sprawę z tego, że Menedżer Reklam to potężne narzędzie, które oferuje użytkownikom wiele różnych opcji doboru grupy odbiorców w kampanii. Dodatkowo możliwe jest samodzielne ustalanie stawek za poszczególne reklamy, w konsekwencji możliwe jest tworzenie skuteczniejszych kampanii. 

3. Kieruj reklamę do zainteresowanego grona odbiorców

Decydując się reklamę na Facebooku warto wykorzystać targetowanie demograficzne i geograficzne. Trafianie do wszystkich jest mało skuteczne- większość osób nie będzie zainteresowanych naszymi produktami bądź usługami. Wybieranie podstawowych kryteriów kampanii to sposób na to, aby trafiać do grona, które potencjalnie może zwrócić uwagę na naszą ofertę. Kliknij po więcej informacji.

4. Wyłącz automatyczną optymalizację Facebooka

Optymalizacja Facebooka działa w odpowiedni sposób, pod warunkiem, że grupa odbiorców będzie duża. Jeśli reklama skierowana jest do mniejszej liczby osób niż 10 000 użytkowników, wówczas warto zdecydować się na wyłączenie tej opcji. Zdecydowanie rozsądniejsze jest wykorzystanie manualnych sposobów optymalizacji reklamy. Podwyższając stawkę CPM lub CPC umożliwiamy przelicytowanie konkurencji, w konsekwencji osiągniemy możliwie największą potencjalną widownię.

5. Dobierz liczbę potencjalnych odbiorców w zależności od celu kampanii

Jeśli zależy nam na tym, aby zmaksymalizować zaangażowanie odbiorców, wówczas konieczne jest precyzyjne określenie osób. Należy zwrócić uwagę na cele biznesowe. Pamiętajmy, że reklama do mniejszej i trafionej liczby odbiorców (np. 1000 osób) może okazać się skuteczniejsza niż do 100 000 osób niezainteresowanych naszymi produktami i usługami.