Digital marketer – kto wybiera ten zawód i na czym polega jego praca?

Artykuł partnera.

Marketing towarzyszy nam od lat. Jest określeniem, które raczej dobrze identyfikujemy. Warto wiedzieć, że ma wiele odmian. Jedną z nich jest digital marketing. Ma go w swojej ofercie każda szanująca się agencja social media. Warszawa oferuje wielu specjalistów w tej dziedzinie. Czym się zajmują i jak wygląda ich codzienna praca?

Nowoczesny marketing w natarciu

Jeszcze dekadę temu większość działań marketingowych opierała się na tradycyjnych metodach promocji. Sporą rolę odgrywały w nich media: telewizja, radio, prasa. Dynamiczny rozwój cyfryzacji zmienił oblicze agencji social media. Warszawa stała się miastem, które oferuje najwięcej kampanii digitalowych. Tworzą je osoby, które lubią wyzwania i nowinki technologiczne. Nie boją się tworzyć nowatorskich planów i potrafią dopasować swoją wyobraźnię do oczekiwań klienta. Digital marketing łączy tradycyjny marketing, ale też SEO, SEM, projektowanie stron internetowych, e-mail marketing, content marketing.

Agencja social media w Warszawie dla kreatywnych

Potrafisz na kilka sposobów zachęcić do kupienia konkretnego produktu? A może godzinami jesteś w stanie opowiadać o szczegółach kampanii, jaką można stworzyć dla danej marki? Jeśli na powyższe pytania możesz odpowiedzieć twierdząco, digital marketng jest właśnie dla ciebie. Warto sobie uświadomić, że w tej pracy nie ma dwóch takich samych zleceń. Nawet jeśli kolejne kampanie należą do tej samej branży. Agencja social media ma specjalistów w wielu dziedzinach. Każdy z nich działa indywidualnie, ale strategię wypracowuje cały team. Zleceniodawca jest informowany o każdym etapie tych działań.

Gdzie można się nauczyć digital marketingu?

Na to pytanie niestety nie ma konkretnej odpowiedzi. Zawód jest dość młody, dlatego agencja social media w Warszawie uczy się swoich kompetencji na każdym kolejnym zleceniu. Klasyczne studia marketingowe nie obejmują aż tak szczegółowo zagadnień, związanych z digital marketingiem. Żaden kierunek nie jest też w stanie obudzić kreatywności u swoich studentów. Marketer najczęściej miesza wiedzę z jednego, lub dwóch kierunków studiów i uczy się w codziennej praktyce. Podczytuje najświeższe publikacje, dopasowuje wiedzę do zmieniających się algorytmów. Jego nauka zawodu nigdy się nie kończy. Głównie dlatego, że pracuje w bardzo dynamicznie rozwijającej się branży.

W świecie nowoczesnych technologii

Każda agencja social media w Warszawie inwestuje w odpowiednie narzędzia. Dzięki nim można sprawnie zarządzać kampaniami reklamowymi w Internecie. Digital marketer nie musi znać wszystkich dostępnych narzędzi. Wystarczy, że biegle opanował te, które przydają się w jego specjalizacji. Ważne, aby potrafił szybko i sprawnie reagować na wszystkie zmiany. Osoby pracowite, lojalne i odpowiedzialne nie powinny mieć problemów z wejściem do świata agencji social media. Dobrze sprawdzą się w środowisku, gdzie ważna jest komunikacja z drugim człowiekiem.

Digital marketing to jedno z bardziej przyszłościowych zajęć. Dobry marketer będzie więc zawsze w cenie.